Kaikilla on oikeus kotiseutuun ja muita liiton tapahtumia nyt videotallenteina

Kotiseutuliitto esittää yhä useampia seminaareja ja tapahtumia suorana lähetyksenä Facebookissa osoitteessa www.facebook.com/Kotiseutuliitto. Näin esityksiä voi seurata etäältä, ja paikalla olleidenkin on mahdollista jakaa kiinnostavia esityksiä jälkikäteen verkossa. Voit myös käydä katsomassa uudestaan kiinnostavan esityksen.

Esimerkiksi maahanmuuttoa ja kotiseututoimintaa käsittelevä seminaarimme Kaikilla on oikeus kotiseutuun esitykset ovat Facebookissa katsottavissa.

Seminaareihin kannattaa edelleen tulla paikan päälle, jos se on mahdollista. Facebookin videotallenteet ja live-lähetykset eivät korvaa läsnäoloa tapahtumissa. Lähetykset kuvataan tavallisella kännykkäkameralla ja lähetyksen ja tallenteen laatu ovat riippuvaisia nettiyhteyksistä. Esimerkiksi Kaikilla on oikeus kotiseutuun -seminaarin yksi esitys on tallennettu useissa pätkissä katkenneen 4G-yhteyden vuoksi.

Yhteys on myös yksisuuntainen: Facebook-yleisö voi kommentoida esityksiä ja esityksiä vain kommentoimalla videoita Facebookissa. Suorana esitystä katsoessa esitys katkaistaan jokaisen esityksen jälkeen. Näin esityksiä on mukavampi katsoa jälkikäteen.

Myös Europa Nostra Finlandin vuosikokouksen kiinteistöveroa, laserkeilausta ja digitalisaation mahdollisuuksia kansalaisosallistumiselle käsitelleet esitykset ovat Facebookissa osoitteessa www.facebook.com/eunof.